Introductie

Geld verdienen. Voor de medewerker en het bedrijf belangrijke behoeften. Met een arbeidsrelatie vinden zij elkaar. De deal is rond, beide tevreden. Of nog niet?
De wijze waarop de werkzaamheden worden uitgevoerd wordt steeds belangrijker. Het bedrijf wil hogere productiviteit en omzet. De medewerker wil worden gewaardeerd en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

Medewerkers weer in hun kracht!

Groeien en bloeien is het gezamenlijke doel. Betrokkenheid de oplossing:

  • De medewerkersbetrokkenheid in Nederland is laag. Volgens Gallup’s State of the global workplace (2013) is 9% van de medewerkers betrokken.
  • Zij tonen meer inzet (+57%) en blijven de werkgever trouw (+87%) (1)
  • Per betrokken medewerker levert dit zo’n $2.000,- op. (2)
  • Bij 30% van de niet-betrokken medewerkers ligt de oorzaak bij de manager.
  • Slechts 35% van de managers zijn betrokken
  • Slechts 10% van de managers heeft de vaardigheden om medewerkers aan te sturen (1).

De dynamiek versneld en nieuwe generaties vragen om nieuwe spelregels. Om medewerkers in hun kracht te krijgen én houden moet het anders! Wie toont leiderschap?

Wie is de betrokken medewerker?

“Ik werk hier om dat ik mij verbonden voel met de purpose van het bedrijf en ik de mogelijkheid krijg mij voortdurend te ontwikkelen. Door autonoom (samen) te werken aan projecten die goed aansluiten bij mijn ambitie, altijd en overal. De ruimte die ik krijg, vertaalt zich direct in mijn inzet voor het bedrijf”

 

Zij zijn diegene die zich verbonden voelen met, enthousiast zijn over en commitment tonen richting het werk en hun werkgever. Zij leveren te allen tijde een positieve bijdrage aan de organisatie in de vorm van innovatie, groei en winst. Zij ontwikkelen nieuwe producten en diensten en genereren nieuwe ideeën en klanten. Hiermee dragen zij bij aan economische groei en nieuwe banen. (3)

Betrokkenheid gaat verder dan maatregelen als Het Nieuwe Werken. Het is een strategie waarmee het bedrijf zich kan (blijven) aanpassen aan de versnelde dynamiek. Door te handelen vanuit de potentie van jouw medewerkers creëer je empowerment, met positief effect op de cultuur, de innovatiekracht en de reputatie van de organisatie.Zonder grote investeringen ontstaan resultaten als een hogere productiviteit per werknemer, loyale werknemers en een verbeterde reputatie van jouw bedrijf door de bijdrage die het levert aan maatschappelijke vraagstukken.

Betrokkenheid vandaag biedt bedrijfscontinuïteit Naar Morgen.

Download gratis onze whitepapers over het vergroten van de medewerkersbetrokkenheid en het starten van een

mastermind in jouw organisatie

De route Naar Morgen

  1. Organiseer een mastermind, bijvoorbeeld met koplopers, HR, OR en een directielid. Bespreek de ambitie.
  2. Volg de Leergang Organisaties naar betrokkenheid voor inspiratie en mogelijkheden om de betrokkenheid met medewerkers te vergroten.
  3. Ontwerp een programma, onder andere met de uitvoering van een betrokkenheidsonderzoek.
  4. Registreer voor online coaching en inspiratie op ons platform Samen Naar Morgen.
  5. Start een mastermindgroep voor leidinggevenden om hun leiderschapsvaardigheden te ontwikkelen, gebruik de leergang duurzaam leiderschap in de organisatie
  6. Laat leidinggevenden deelnemen aan de mastermindgroep Medewerkers in hun kracht.
  7. Start, plan en vraag om feedback.
  8. Meet de impact, evalueer en pas aan.

Of laat je door ons coachen in de Mastermind Organisaties naar betrokkenheid (incompany met begeleiding).

Naar Morgen

Wij brengen betrokkenheid.

Vanuit onze motivatie om ieders potentieel te benutten is het ons hoogste doel om een context te creëren waarin jullie medewerkers op een dusdanige wijze waarderen, dat zij het ouderschap naar ieders behoefte kunnen invullen én zich continu, op een toegankelijke, wijze kunnen blijven ontwikkelen.

Hiervoor inspireren en begeleiden wij met initiatieven die leiderschap bevorderen; initiatieven die mensen samenbrengen, in hun kracht zetten en waarmee de wereld een beetje beter achterblijft.

De eindbestemming is helder: Impact!

Bronnen

PWC, Millennials at work, 2010
James O’Brien, PhD. Amex Open Forum
State of the workplace, Gallup 2013