Introductie

Sinds jaar en dag gaat de identiteit van de organisatie over de visie en de missie van de organisatie. Welke richting wil het bedrijf op en hoe wordt daar uitvoering aan gegeven? Om vervolgens kernwaarden te formuleren om de gewenste cultuur mee vast te leggen.

Ondertussen verandert de wereld snel en dienen organisaties zich continu aan te passen voor continuïteit. Om koers te houden is de intrinsieke motivatie, ofwel de ‘purpose’, essentieel. Waarom doen we wat we doen?

Inhoud

Terug naar de kern

Bedrijven met een purpose werken vanuit hun motivatie in alle bedrijfsprocessen, zoals sales, werving & selectie en inkoop. Zij zijn gefocust in hun functioneren en leggen hun hart in de uitvoering van hun activiteiten. De purpose verbindt, wat zorgt voor betrokkenheid. Met de medewerker, de klant, de leverancier en de (internationale) gemeenschap.

Mooier kan het niet worden, want purpose gedreven organisaties blijken ook nog succesvoller.

Meaningful Brand Index

  • 120% presteren merken met een purpose gemiddeld beter dan “traditioneel” denkende en opererende merken.
  • 91% switcht van merk of bedrijf als een ander merk met dezelfde prijs en kwaliteit wel een hoger doel zou nastreven dan enkel winst.
  • 76% zou een bedrijf met een purpose aanbevelen, terwijl tegelijkertijd 90% van de mensen aangeeft een bedrijf te boycotten als zij merken dat ze niet goed handelen op sociaal-maatschappelijk vlak.
  • 81% van de mensen houden rekening met de purpose van een bedrijf als ze ergens gaan solliciteren.