Verenigingen zijn vandaag de dag niet de meest hippe organisaties in de markt. Vanuit statuten heerst veel conservatisme. We focussen op de processen rondom de ALV en belangenbehartiging. Dat gaat al jaren goed. Maar niet lang meer.
Met de komst van nieuwe generaties en communicatietechnologieën verliezen verenigingen hun kracht. Continuïteit gaat niet meer alleen over de jaarrekening, de ledenaantallen en de belangenbehartiging. Continuïteit gaat inmiddels over betrokkenheid.

Betrokken leden maken jouw vereniging sterker. Zij leveren een bijdrage (inzet, kennis, contributie) en dragen hiermee bij aan een duurzame toekomst van de vereniging. Met koplopersbijeenkomsten wordt samengewerkt aan maatschappelijke vraagstukken en er is veel ruimte voor dialoog, bijvoorbeeld met een online platform waar ook externe stakeholders mee kunnen praten over relevante thema’s. Ook is er ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, bijvoorbeeld de ontwikkeling van leiderschapsvaardigheden. Alleen of samen met andere leden, op kantoor of bij een non-profit, zodat ook de (internationale) gemeenschap betrokkenheid toont met jouw vereniging.

Graag wordt ik lid van zo’n vereniging. Een platform met gelijkgestemden waar ik kennis kan halen, maar ook kan brengen. Zowel online als tijdens een netwerkbijeenkomst. Waar ik mezelf kan ontwikkelen. Samen met alle andere leden. In de vereniging of daarbuiten.

Is jouw vereniging ook toe aan vernieuwing? De volgende aandachtspunten helpen je op weg.

  • Leden zijn klanten!
  • Segmenteer het ledenbestand en breng alle informatie over jouw leden in kaart. Meten is weten en niemand is hetzelfde!
  • Houdt actief contact met potentiële leden, oude leden, relevante non-profits en andere belangrijke stakeholders. Sta open voor nieuwe ideeën!
  • Innoveer en creëer waarde binnen je dienstenaanbod. Met de koplopers!
  • Implementeer discussie/feedback in alle diensten en evalueer het lidmaatschap regelmatig.
  • Zorg voor een transparante, eigentijdse informatievoorziening.
  • Breng leden samen, ontwikkel ze en daag ze uit.

Maar er is meer. Bekijk onze initiatieven voor non-profitorganisaties.

Naar Morgen

Wij brengen betrokkenheid.

Vanuit onze motivatie om ieders potentieel te benutten is het ons hoogste doel om een context te creëren waarin jullie medewerkers op een dusdanige wijze waarderen, dat zij het ouderschap naar ieders behoefte kunnen invullen én zich continu, op een toegankelijke, wijze kunnen blijven ontwikkelen.

Hiervoor inspireren en begeleiden wij met initiatieven die leiderschap bevorderen; initiatieven die mensen samenbrengen, in hun kracht zetten en waarmee de wereld een beetje beter achterblijft.

De eindbestemming is helder: Impact!